21 Ağustos 2018, 09:30:20

* İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK SPONSOR BAĞLANTILAR

* UYDUMTÜRK'TEN DEV REKLAM KAMPANYASI!  GÜNLÜK SADECE 1 TL

Gönderen Konu: SÜPER LİG MAÇLARI ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?  (Okunma sayısı 12045 defa)

Çevrimdışı Turgay_

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 975
  • Karma +12/-7
  • Cinsiyet: Bay
  • HAYAT NE GARİP
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #15 : 15 Ekim 2016, 23:52:12 »
Facebook Facebook'da Paylas Twitter Twitter'da Paylas

akıl var mantık var! hiç şifresiz olur mu? turgay



Çevrimdışı KEMO

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 1014
  • Karma +6/-10
  • Cinsiyet: Bay
  • Bulgaristan-Paylaşmak Güzeldir.
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #16 : 16 Ekim 2016, 10:42:21 »
akıl var mantık var! hiç şifresiz olur mu? turgay

aynen öyle  ;)

Çevrimdışı KARTAL DEMİR

  • Kahraman Üye
  • ************
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 12482
  • Karma +102/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • UYDUMTÜRK, TARAFSIZ, BAĞIMSIZ VE İLKELİ.
    • UYDUMTÜRK, UYDU VE MEDYA HABER FORUMU
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #17 : 19 Ekim 2016, 11:48:34 »

Süper Lig ihalesinde geri sayım! Kimler katılıyor, kulüpler ne istiyor?

Süper Lig'in yayın ihalesinin 25 Kasım'da tamamlanması bekleniyor.

Süper Lig’in yayın ihalesi için geri sayım başladı. Kasım ayında düzenlenecek olan ihaleye, Digiturk, D-Smart gibi televizyon yayın platformlarının yanı sıra iletişim operatörleri Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone da girecek. İhaledeki en tartışmalı konu ise ‘alt lisans’ verilecek mi, verilmeyecek mi?

Hürriyet'ten Ceyhun Kuburlu ve Ahmet Can'ın haberine göre; yaklaşık 15 yıldan beri Süper Lig maçlarını yayınlayan Digiturk, Katarlı beIN Medya Grubu tarafından satın alındı.

Grubun Türkiye’deki ilk sınavı olarak görülen yayın ihalesiyle Digiturk abonelerini kaybetmemek için elinden geleni yapacak. İhalenin en büyük taliplerinden biri de Doğan Grubu’nun televizyon platformu D-Smart.

Daha önce Avrupa Şampiyonlar Ligi maçlarının yayın haklarını alan D-Smart, Süper Lig’in yayın ihalesine iddialı girecek şirketlerden.

GSM operatörleri de katılacak.

İhaleye bu kez iletişim operatörleri de asılacak. Bunun ilk sinyali haziran ayında Turkcell’den geldi. Şirketin Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Mobilde futbol içeriğini müşterilerimize ulaştırabilmek için ihaleye girebilir, farklı iş birliklerine de gidebiliriz” dedi.

Türk Telekom da televizyon platformu Tivibu ile tecrübeli adaylar arasında yer alıyor. Özellikle şirketin yeni CEO’su Paul Doany ile entegrasyon sürecini hızlandırmak ve atağa kalkmak isteyen Türk Telekom için bu ihale çok önemli. Mobil iletişim sektöründeki diğer bir oyuncu olan Vodafone’un da ihaleye katılmak için kolları sıvadığı sektörde konuşulanlar arasında.

İhalede 5 farklı model

Peki kıran kırana geçecek ihalede hangi modeller öne çıkıyor? Sektörde en çok konuşulan lisans modellerine bakıldığında,

5 farklı seçenek öne çıkıyor:

1) Tekli lisans: Bu lisans modelinde ihaleyi kazanan şirket, tek başına yayınları gerçekleştiriyor. Şu anda Digiturk’ün sahip olduğu tekli lisans, şartnamedeki süre bitimine kadar geçerli. Ancak bu lisans modeline sahip olan şirket, yayını paylaşmaya yanaşmıyor.

2) Alt lisanslama (reseller): En çok tartışılan lisans modeli de bu aslında. Bu lisans tipinde ihaleyi tek bir şirket kazansa bile şartname gereği alt lisanslamayla daha fazla şirkete yan yayın hakkı veriliyor. Ana lisans tipini alan şirket, kâr edebileceği bir maliyet hesabı çıkarıyor ve bu fiyatı alt lisanslama yapacak şirkete sunuyor. Alt lisansa sahip olan şirketler de ana lisansa sahip olan şirketle müşterilerine aynı fiyatı sunuyor. Böylelikle maç yayınlarında rekabet ortamı oluşturularak, Türkiye’deki ekran başındaki futbol seyircisinin artırılması amaçlanıyor.

3)
Federasyon modeli: Bu modelin benzeri İspanya’da uygulanıyor. Naklen yayın hakkının sahibi bizzat Futbol Federasyonu oluyor. Kendisi bir marka yaratıyor. Maçların çekimi başta olmak üzere tüm operasyonu üstleniyor. Diğer tüm yayıncı kuruluşlar, abone başı bir bedel karşılığında yayını satın alıyor. Fiyatlamayı federasyon kendisi belirliyor. Abone sayısı ve taahhütleri göz önüne alacak federasyon her kuruluş için farklı bir tarife oluşturabiliyor. Bireysel (ev) yayın hakları için ihale yapılmasına gerek kalmıyor. İhale sadece ticari aboneler ve yurtdışı haklarıyla ilgili sınırlı tutulabiliyor.

4) Mecraya göre lisans: Bu seçenekte televizyon, mobil, IP TV olmak üzere farklı izleme seçeneklerine göre ihale çeşitleri sunuluyor.

Örneğin, mobil yayın ihalesini kazanan şirket, abonelerine sadece akıllı telefon ve tablet uygulamaları üzerinden hizmet verebilecek. Ancak mecraya göre lisanlama modeli şu anda dünya üzerinde çok fazla tercih edilmiyor. Bu yüzden Türkiye’deki şansı da az olarak görülüyor.

5) Ek lisans: Türkiye’de konuşulan diğer bir modeli ise ek lisans. Bu yayın ihalesini alan şirket, maçtan önce ve sonra röportajlar gibi yan haklara sahip oluyor. Ancak ek lisans paketi de gelir hacmi çok olmadığı için şirketlerin ilgisini çekmiyor.

Kulüpler ne istiyor?

Yayın ihalesinde rakamın 600 milyon doların üzerine çıkmasını bekliyor.

Maçların gündüz saatlerinde oynanıp statlara daha fazla seyirci çekmeyi istiyor.

Maçlarının aynı zamanda canlı olarak yabancı ülkelerde de yayınlanmasını talep ediyor.

Anadolu kulüpleri havuzdan daha fazla pay talep ediyor.

Şampiyonluk yaşamış beş takım ise havuzdan yeteri kadar pay alamadıklarını söylüyor.

İhale kaç yıllık olacak?

Elde edilecek gelir de TFF’nin alacağı pay da azaltılacak. “25 Kasım’da ihaleyi tamamlamak istiyoruz” diyen TFF Başkanı Yıldırım Demirören, gelirlerinin yüzde 12’den yüzde 4’e düşeceğine belirtti.

Demirören, ayrıca yayın gelirlerinin takımlara paylaştırılmasında da düzenlemelere gidileceğini belirtti. Bir önceki ihale 4 sezonu kapsarken, yeni yapılacak ihalenin kaç sezonluk olacağı da henüz netleşmedi.

Avrupa’da yayın gelirleri

İngiltere: İngiltere Futbol Federasyonu bu gelirleri “50-25-25” kuralına göre dağıtıyor. Bu modelde federasyon, başlangıçta naklen yayın gelirlerinin yüzde 50’sini tüm kulüplere eşit olarak veriyor. Daha sonra kalan yüzde 50’nin yarısı sportif performansa, diğer yarısı ise kulüplerin popülaritesine bağlı olarak, haftalık yayınlanan naklen maç sayılarına göre dağıtıyor.

Fransa: Fransa Ligue 1’de ise naklen yayın gelirlerinin yüzde 83’ü dayanışma primi adıyla 20 kulüp arasında eşit olarak paylaştırılıyor. Toplam gelirin yüzde 10’u sportif performansa, yüzde 7’si ise her hafta yayınlanan maçlar içinde en yüksek reytingi alan üç maçı oynayan kulüpler arasında pay ediliyor.

Almanya: Avrupa’nın en fazla seyirci unvanına sahip olan Bundesliga’da ise yayın gelirlerinin yüzde 50’si kulüplere eşit olarak dağıtılıyor. Kalan gelir ise sportif performansa ve kulüplerin başarısına göre pay ediliyor.

İspanya: La Liga takımları yayın hakları yeni sezonda yüzde 50 eşit, yüzde 25 takımların 5 yıllık performanslarına göre ve yüzde 25 de kaynak yaratmalarına göre gelir kazanacak.

İtalya: Yayın gelirlerinin yüzde 40’ı bütün kulüplere eşit olarak dağıtılırken, yüzde 30’luk bölüm kulüplerin sportif performanslarına, kalan yüzde 30 ise kulüplerin televizyonda yayınlanan maçlarının sayılarına göre paylaştırılıyor.

Türkiye: Toplam yayın gelirinin yüzde 35’i katılım payı olarak 18 kulübe eşit olarak dağıtılıyor. Kalan gelirlerin yüzde 45’i performans, yüzde 11’i şampiyonluk sayıları, yüzde 9’u ise ilk 6’ya giren takımlara veriliyor.



Medya Radar






Çevrimdışı Satcity34

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 1199
  • Karma +8/-4
  • Cinsiyet: Bay
  • ALMANYA'DA UYDUCU
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #18 : 19 Ekim 2016, 18:53:10 »
Tabi Ki Digitürk Alacak!
Bu Konuda Güzel Bir Anket Açılabilir Bence!
Sayın Uydumtürk Yöneticileri! Ne Dersiniz  :D

Çevrimdışı Memo85

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 1345
  • Karma +11/-6
  • Cinsiyet: Bay
  • BULGARİSTAN-HASKÖY
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #19 : 19 Ekim 2016, 22:16:52 »
Tabi Ki Digitürk Alacak!
Bu Konuda Güzel Bir Anket Açılabilir Bence!
Sayın Uydumtürk Yöneticileri! Ne Dersiniz  :D

Bencede İyi Olur Sayın Satcity34!
İyi Fikir  :)

Çevrimdışı SÜPER MODERATÖR AYKUT

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 8064
  • Karma +67/-0
  • www.uydumturk.com
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #20 : 20 Ekim 2016, 01:59:20 »
Alıntı
Kulüpler ne istiyor?

Yayın ihalesinde rakamın 600 milyon doların üzerine çıkmasını bekliyor.

Maçların gündüz saatlerinde oynanıp statlara daha fazla seyirci çekmeyi istiyor.

Maçlarının aynı zamanda canlı olarak yabancı ülkelerde de yayınlanmasını talep ediyor.

Anadolu kulüpleri havuzdan daha fazla pay talep ediyor.

Şampiyonluk yaşamış beş takım ise havuzdan yeteri kadar pay alamadıklarını söylüyor.

KLÜPLERİN İSTEKLERİ İÇİNDE İKİNCİ İSTEKLERİ BANA MAKUL GELDİ YANİ MAÇLARIN GÜNDÜZ OYNANMASI VE DAHA ÇOK SEYİRCİNİN MAÇA GELMESİ EN AZINDAN MANTIĞIMA AYKIRI GELMEDİ

DİĞER İSTEKLER ÇELİŞKİLİ HELE İLK İSTEKLERİ SAÇMA SAPAN :(
YILLIK 400 MİLYON DOLAR ÖDEYEN DİGİTURK ZARAR ETTİ HANGİ BABA YİĞİT 600 MİLYON DOLAR ÖDEYECEK :D
600 MİLYON DOLAR ÖDEYİP KAR EDEN  OLURSA ÖLÜNCEYE KADAR EKONOMİ BAKANI YAPILMALI :D

ANKET AÇILIR O SORUN OLMAZ ARKADAŞLAR





Çevrimdışı KARTAL DEMİR

  • Kahraman Üye
  • ************
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 12482
  • Karma +102/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • UYDUMTÜRK, TARAFSIZ, BAĞIMSIZ VE İLKELİ.
    • UYDUMTÜRK, UYDU VE MEDYA HABER FORUMU
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #21 : 05 Kasım 2016, 13:06:23 »

Süper Lig yayın ihalesinin detayları belli oldu!

600 milyon doları bulması beklenen Süper Lig yayın ihalesi için detaylar belli olmaya başladı
 Hürriyet’in ulaştığı şartnameye göre ihale 10 ayrı paket üzerinden yapılacak. Ancak maçların yayını için ilk 4 paket kritik önem taşıyor. Eğer ilk 3 paket ayrı ayrı satılırsa evler ‘decoder’ dolacak. 4’üncü paket satılırsa da ilk 3 paketin anlamı kalmayacak.

25 Kasım’da düzenlenmesi planlanan Süper Lig yayın hakları ihalesi için geri sayım başlarken, ihale şartnamesinin detayları da belli olmaya başladı. Hürriyet gazetesinin ulaştığı şartnameye göre Süper Lig’in yayın hakları 10 ayrı paket üzerinden satışa çıkacak. Ancak burada maç yayınları için ilk 4 paket kritik önem taşıyor. İhaledeki diğer 6 madde ise, maçların radyo, bahis, yurtdışı satışı, açık kanal özetleri, klipler ve Süper Kupa’yı kapsıyor. İhalede ilk 3 paket ayrı ayrı satılır ise evde maç keyfi yaşamak neredeyse imkansız hale gelecek. Bir futbolseverin lig boyunca takımını izlemesi için 3 ayrı kuruluşa abone olması gerekecek. Hem cebimizden daha fazla para çıkacak, hem de evler ‘decoder’ dolacak. Ancak 4 numaralı paket satılırsa ilk 3 paketin bir önemi kalmayacak. Bu paketlere göre mobil haklar da ayrıca satılmayacak. Yani hangi kurum hangi paketi satın alıyorsa aynı zamanda o paketlerin de mobil haklarına sahip olacak.

İLK 4 PAKET NELERİ KAPSIYOR.

1’İNCİ PAKET

- Bu paketi satın alan yayıncı kuruluş her hafta 1 maç yayınlayabilecek.

- 12 hafta boyunca 1’inci maçı seçme hakkı olacak.

- 17 hafta boyunca ise 2’nci önemli maçı seçebilecek.

- 5 hafta ise 3’üncü önemli maçı yayınlayacak.


2’NCİ PAKET

- Bu paketi alan yayıncı kuruluş da her hafta 1 maç yayınlayabilecek.

- 11 hafta 1’inci maçı yayınlayacak.

- Sonraki 17 hafta boyunca 2’nci maçı ekrana taşıyacak.

- 6 hafta boyunca ise 3’üncü maçı seçebilecek.


3’ÜNCÜ PAKET


- Bu paketi alan yayıncı kuruluş toplamda 238 maç yayınlayacak.

- Ancak sadece 11 hafta boyunca 1’inci maçı seçebilecek.

- Geri kalan 227 hafta boyunca ise 3’üncü maçı yayınlayabilecek.


4’ÜNCÜ PAKET

- Bu paketi alan yayıncı kuruluş ilk 3 paketin tümünü ve maçların özet programını satın almış oluyor.

- Yani şuanda mevcut yayıncı kuruluşun sahip olduğu tüm haklar 4’üncü pakette yer alıyor.

- Böylece ihale şartnamesinde yer alan ilk 3 paketin anlamı kalmıyor.


VATANDAŞI NASIL ETKİLER

Eğer ilk üç paket ayrı ayrı satılırsa, tuttuğunuz takımın maçını her hafta farklı bir yayıncı kuruluş yayınlayabilir. Böyle bir durumda da evimizde en az 3 tane ‘decoder’ bulundurulması gerekecek. Evde maç keyfi yapmak isteyen vatandaş da üç ayrı şirkete her ay ödeme yapmak zorunda kalacak. Yayıncı kuruluşlar yayın paketini tek başına satmıyor, ulusal paketlerin yer aldığı temel paketi de alma zorunluluğu getiriyor. Hiç seyretmeyeceğimiz kanallar için de para ödemek zorunda kalacak, Süper Lig’in tüm maçlarını daha pahalıya izlemiş olacağız.

SEKTÖRÜN MERAK ETTİĞİ İKİ SORU

SÜPER Lig ve Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) geçtiğimiz sezon yayın gelirlerinden 400 milyon dolar gelir elde etti. 25 Kasım’da yapılması beklenen ihaleden Süper Lig kulüpleri yeni yayın ihalesinden en az 600 milyon dolar gelir elde etmeyi planlıyor. Ancak sektör temsilcilerinin merak ettiği iki soru henüz cevaplanmadı. Bu sorular ise alt lisanslama sistemi zorunlu olacak mı? Paketlerin muhammen bedelleri ne kadar olacak?Alt lisanslama sistemi ile Süper Lig’in tüm haklarına sahip olan yayıncı kuruluşun bedelini ödeyen kurumlara maçları satması yönündeydi. Ancak şartnamede bu konu ile ilgili bir madde bulunmadığı belirtiliyor. Ayrıca paketlerin muhammen bedelleri de henüz açıklanmadı.


Medya Radar






Çevrimdışı Ali Baba_

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 298
  • Karma +7/-3
  • Cinsiyet: Bay
  • DigiTürk'te Çalışıyorum.Bein Media Group
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #22 : 05 Kasım 2016, 14:56:14 »
Biz Digitürk Olarak Elimizden Gelen Herşeyi Yapacağız!
İhaleyi Bizden Başkası Kazanamaz!

Çevrimdışı SÜPER MODERATÖR AYKUT

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 8064
  • Karma +67/-0
  • www.uydumturk.com
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #23 : 06 Kasım 2016, 01:33:40 »


HABERDE MANTIK HATASI VAR

227 HAFTA KAFA KARIŞTIRICI 1 YIL BENİM BİLDİĞİM 52 HAFTA BU HESAPLA 227 HAFTA 4.365 YIL YAPIYOR

MEDYARADAR BU HABERİ KİMDEN ALDIYSA BİR DAHA HABER ALDIĞINDA DİKKATLİ OLSUN
MEDYARADAR BU HABERİ KENDİ YAPTIYSA HABERİ YAPANLARI MATEMATİK KURSUNA GÖNDERSİN BENCE
ÇÜNKÜ 1. VE  2. PAKETLERİN TOPLAMI 34 HAFTA YAPIYORKİ  ZATEN BİR SEZONDA 34 HAFTADAN OLUŞUYOR  238 HAFTA  (11 HAFTA+227 HAFTA) KAÇ SEZON YAPIYOR DİYE MERAK ETTİM  7 SEZON YAPIYOR :D





Çevrimdışı Satcity34

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 1199
  • Karma +8/-4
  • Cinsiyet: Bay
  • ALMANYA'DA UYDUCU
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #24 : 06 Kasım 2016, 23:34:48 »
Biz Digitürk Olarak Elimizden Gelen Herşeyi Yapacağız!
İhaleyi Bizden Başkası Kazanamaz!

Aynen Öyle Sayın Digitürk Yöneticisi!

Çevrimdışı Memo85

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 1345
  • Karma +11/-6
  • Cinsiyet: Bay
  • BULGARİSTAN-HASKÖY
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #25 : 07 Kasım 2016, 13:03:55 »
Bencede Digitürk İhaleyi Kimseye Bırakmaz!

Çevrimdışı KARTAL DEMİR

  • Kahraman Üye
  • ************
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 12482
  • Karma +102/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • UYDUMTÜRK, TARAFSIZ, BAĞIMSIZ VE İLKELİ.
    • UYDUMTÜRK, UYDU VE MEDYA HABER FORUMU
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #26 : 14 Kasım 2016, 17:31:51 »

Yayın İhalesi için şartname alma süresi başladı.

Türkiye Futbol Federasyonu tarafından, 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020, 2020-2021 ve 2021-2022 futbol sezonları TFF Süper Lig ve TFF 1. Lig Müsabakaları Yayın Haklarının devri için düzenlenecek ihalenin, "Genel İhale Şartnamesi" ve her bir pakete ait özel ihale şartnameleri ile eklerini alma süresi başladı.

Yayın ihalesiyle ilgilenen kuruluşlar, şartnameleri 18 Kasım Cuma günü saat 17.00'ye kadar Türkiye Futbol Federasyonu'nun Garanti Bankası nezdindeki TR68 0006 2000 1860 0006 2980 38 IBAN numaralı hesabına yatıracakları 50 bin TL karşılığında TFF Mali İşler Direktörlüğü'nden temin edebilecektir.

Dört ayrı paket halinde devredilmesi planlanan yayın haklarında, A Paketine ilişkin muhammen bedel 425.000.000. (dörtyüzyimibeşmilyon) ABD Doları, B Paketine ilişkin muhammen bedel 45.000.000.(kırkbeşmilyon) ABD Doları, C Paketine ilişkin muhammen bedel 15.000.000.(onbeşmilyon) ABD Doları ve D Paketine ilişkin muhammen bedel 495.000.000. (dörtyüzdoksanbeşmilyon) ABD Doları olarak ödeyeceklerdir. Belirtilen muhammen bedeller ve ihale neticesinde tespit edilecek yayın hakları bedellerine TFF Payı dahil olup, ihaleleri kazanan kuruluşlar Katma Değer Vergisi'ni ayrıca ödeyeceklerdir.

21 Kasım Pazartesi günü saat 10.00'da Türkiye Futbol Federasyonu'nun Hasan Doğan Milli Takımlar Kamp ve Eğitim Tesisleri'nde başlayacak olan ihale öncesinde, teklifler kapalı zarf içerisinde  Yayın İhalesi Komisyonu'na ve hazır bulunacak notere teslim edilecektir.




TFF






Çevrimdışı Memo85

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 1345
  • Karma +11/-6
  • Cinsiyet: Bay
  • BULGARİSTAN-HASKÖY
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #27 : 15 Kasım 2016, 00:40:48 »
Haydi Bakalım!

Çevrimdışı Satcity34

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 1199
  • Karma +8/-4
  • Cinsiyet: Bay
  • ALMANYA'DA UYDUCU
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #28 : 15 Kasım 2016, 13:31:10 »
Paralar Ortada Dönmeye Başladı Bile  ;)

Çevrimdışı SÜPER MODERATÖR AYKUT

  • Kahraman Üye
  • *****
  • Teşekkürler
  • -Aldı:
  • İleti: 8064
  • Karma +67/-0
  • www.uydumturk.com
Ynt: SÜPER LİG MAÇLARI, ŞİFRESİZ Mİ OLACAK?
« Yanıtla #29 : 17 Kasım 2016, 15:06:34 »
Süper Lig Yayın ihalesine hangi şirketler katılacak?



Spor Toto Süper Lig için düzenlenecek yayın ihalesine Digiturk, D-Smart, Tivibu, Turkcell, Vodafone ve Infront Sports katılacak.

Habertürk'ün haberine göre, Türk futbolunun kaderini büyük oranda belirleyecek yayın ihalesinin yapılmasına bir haftadan az bir süre kaldı. Süper Lig kulüplerinin gelirlerinde aslan payını, son UEFA raporuna göre, % 45 oranla yayın hakları oluşturuyor. Şampiyon olan kulüpler çıkarılıp kalan Anadolu takımlarına bakıldığında ise bu oran % 70 seviyelerini aşıyor.

Kulüpler Birliği bünyesinde Mayıs ayında kurulan ve geçen haftaya dek büyük bir titizlik ve gizlilikle çalışmalarını sürdüren komisyon, İngiliz danışmanlar Phil Lines ve Nick Coward tarafından bedeli arttırmak amacıyla önerilen ve basına da yansıyan 10 paketlik İngiliz modeli son toplantıda rafa kaldırıldı. 2010 yılındaki üç paketli usûle bir de "hepsi" seçeneği eklenerek dosya oluşturuldu.

TÜKETİCİLER İÇİN ÖNEMLİ

Geri adımdaki en büyük faktörün; tüm pakedin satılmaması hâlinde, tüketicinin birden fazla abonelik alması mecburiyeti ve bunun da ürüne erişilebilirliği pahalılaştıracak olması gösteriliyor.

Kulüpler Birliği son dönemde kan kaybeden futbolun, bir de yayınların izlenmesini zorlaştırarak ilginin kaybolması riskini almak istemiyor.

Pastanın büyümesi için yeni ihale 2017-18 ve 2021-22 sezonları arasında kalan 5 yıllık dönemi kapsayacağı açıklandı..

NEDEN 5 YIL?

Önceki sezonlarda 2-3 sezonluk döngülerle pazarlanan yayın hakları, 2010 yılındaki son ihalede 4 seneliğine verilmiş ancak 3 Temmuz şike operasyonunun neden olduğu belirsizliği ve maddi kayıpları önlemek adına Digitürk ile varolan sözleşme 2 sezonluğuna uzatılmıştı.

Yayıncı kuruluş buna rağmen, zaman zaman ödemelerde gecikmiş ve kulüplerin hakedişleri geçici olarak Türkiye Futbol Federasyonu tarafından kompanse edilmişti.

Kulüpler Birliği ve TFF benzer riskleri en aza indirmek ve teklif verecek firmalarn yatırımlarının karşılığını alabilmesini kolaylaştırmak için yeni ihaleye 5 yıllığına çıkıyor. Böylelikle olası yayıncı kuruluşu zaman açısından rahatlatmayı ve dolayısıyla rekabeti artırarak sektöre yeni oyuncuları çekmeyi planlıyor.

Aksi takdirde, kulüp temsilcilerinde 15 yıldır Süper Lig’i elinde bulunduran Digitürk ile rekabetin çok zorlaşacağı kanısı hakim.

DEVRİM NİTELİĞİNDE KARAR?

Sürenin yanı sıra, ihale şartnamesindeki bir başka büyük yenilik de katılımcıların yayıncı kuruluşlarla sınırlandırılmaması.

21 Kasım’da, Hasan Doğan Milli Takımlar Kamp ve Eğitim Tesisleri'nde yapılacakihaleye televizyon ve telekomünikasyon kurumlarının yanı sıra ajanslar da katılabilecek. Eskiden olduğu gibi fiziksel yayın altyapısına sahip olma şartı aranmıyor.

Amaç, hem global hem yerel içerik pazarlayan, spor medyası firmalarını ülkeye çekmek.

Premier Lig, Serie A, 2018 Dünya Kupası eleme maçları, NBA, Wimbledon, F1, Olimpiyatlar, Diamond Lig başta olmak üzere Türk televizyonlarında yer alan ulusal, kablolu ve yerel kanallardaki spor içeriklerinin yarısından fazlasının yayın haklarını elinde bulunduran, pazarın lideri konumundaki Saran Medyabunlardan bir tanesi.

SARAN İHALEYE KATILMIYOR... NEDEN?

Rio Olimpiyatları ve sezon başında yayınına bir türlü başlanamayan Premier Lig ile yaz gündemini işgal eden grup, Avrupa’nın en pahalı ligini, en sonunda Digitürk, D-Smart ve Turkcell TV’ye aynı anda pazarlamıştı. Kulislerde Süper Lig ihalesi için de Saran Holding’in çalıştığı konuşuluyordu.

Saran Medya Spor Grup Başkanı Selim Usta, Süper Lig ihalesinin sadece uluslararası pazarlamasıyla ilgilendiklerini belirterek; “İhale şartnamesi toplu kurgulandı. Teklif verebilecek pozisyon alamıyoruz çünkü en büyük pakede sahip olmadan uluslararası pazarlama yapılamıyor. ” dedi.

ÇİNLİLER GELİYOR...

İhalenin en büyük sürprizi ise yurtdışından.

İsviçre merkezli Infront Sports & Media AG firmasının ihalenin en yeni oyuncusu olması bekleniyor. Onbeşin üzerinde ülkede faaliyet gösteren ve grup bünyesinde 170 yayın hakkını elinde bulunduran Infront, geçen yıl gelirleri 40 milyar $’ı aşan Çin holdingi Dalian Wanda tarafından, Şubat 2015’te, tam 1.2 milyar $ ödenerek Bridgepoint’ten satın alındı.

Infront CEO koltuğunda oturan isim FIFA’nın devrik başkanı Sepp Blatter’in yeğeni Philippe Blatter.

Philippe Blatter daha önce de FIFA’nın yönetim danışmanlığını yapan McKinsey & Company’de 10 yıl boyunca çalışmıştı.

SERİE A ÖRNEĞİ

Infront halihazırda Türkiye Basketbol Federasyonu ile pazarlama anlamında stratejik ortaklık yürütüyor.

Grup, İtalya Serie A hakları için 2014 yılında Lega Calcio ile yaptığı anlaşmada kulüplere 6 yıl boyunca minimum 5.94 milyar € gelir taahhüt etmişti. Infront’un satıcılığında yapılan ihalenin sonucunda ise Sky Italia ve Mediasetyıllık toplam 943 milyon € karşılığında yurt içi hakları kazanmıştı. Yayınların yurtdışı hakları ise 300 milyon € karşılığında satılarak toplamda 1.3 milyar €’ya varan bir kaynak yaratıldı.

Fakat buna rağmen İtalya rekabet kurulu AGCM, geçtiğimiz Nisan’da, adil rekabet koşulllarının engellenmesi nedeniyle yayıncılar ve lig birliği Lega Calcio’ya toplam 66 milyon € tutarında ceza kesmiş, Infront da 9 milyon € ile nasibini almıştı.

İtalyan basınındaki raporlara göre Infront, medya haklarının ticarileşmesi karşığında her 1 milyar € tutarındaki satış için lig birliğinden 40 milyon € alıyor.

650 MİLYON DOLARLIK TEKLİF

Çin desteğini de arkasına alan Infront’un Süper Lig ihalesindeki güçlü adaylardan biri olması bekleniyor. 650 milyon $ civarında bir teklif düşünüldüğü ve en azından bedelin yükselmesi için diğer dijital televizyon platformlarını zorlayacağı kulislerde konuşuluyor. Grubun Türkiye direktörlüğünü Fenerbahçe yöneticisi Mahmut Uslu’nun yeğeni Ender Uslu yürütmekte.

Uslu, Infront bünyesine girmeden önce Vodafone ile Beşiktaş arasındaki sponsorluk görüşmelerinde de etkin rol oynamıştı.

DİGİTURK § beIN SPORTS

Süper Lig’in mevcut yayıncısı Digitürk uzun süren görüşmeler sonucu Katar merkezli beIN Sports’a satıldı. Satışın uzun sürmesindeki en büyük neden gruba bağlı 40’ın üzerindeki Çukurova iştiraklerine ait borçlar ve yapısal bozukluklardı. TMSF döneminde hepsinin giderilmesinin ardından beIN Sports ekibi yurtdışından getirdiği üst düzey yöneticilerle birlikte kurumun tüm gücünü tek merkezde toplayarak ciddi bir hazırlık içerisine girdik. Nasser El-Khaleifi de Türkiye ziyaretinde ihalenin alınması için ellerinden geleni yapacaklarını belirtti.

Hem kurumsal hafızası hem de deneyimi ve maddi gücüyle beIN Sports ihalenin en büyük favorisi olarak görülüyor. beIN Sports, bizzat sahip olduğu La Liga, Ligue 1 haklarının yanı sıra Premier Lig, NBA, Wimbledon başta olmak üzere Lig Tv kanallarında Saran Medya tarafından pazarlanan içeriklerin en çok izlenenlerini de yayınlıyor.

UCUZ ÜRÜN ÇOK ABONE STRATEJİSİ

2012 yılında Fransa pazarına girdiğinde, ülkenin en önemli ödemeli televizyonu Canal Plus’u bitirme noktasına getiren beIN Sports, 10 kanalı için abonelerinden aylık 13€ tahsil ediyordu. Aynı içeriği 39€ karşılığında satmaya çalışan Canal+ sadece geçen sene 316 bin abonesini kaybederken, 3 yıl üstüste zarar yazarak kapanma noktasına gelmişti.

beIN Sports’un gelir odağını reklamdan aboneye doğru kademe kademe kaydırarak ürünü olabildiğince ucuzlatmaya yönelik benzer stratejisini Türkiye’de de uygulamaya çalışması muhtemel. Böylelikle hem TFF ve Kulüpler Birliği’nin istediği ürüne erişilebilirlik kolaylaşacak hem de abone sayısı artırılarak yayının önüne ve sonuna geçen reklamlar azaltılarak memnuniyet yükseltilebilecek.

Kurum, mevcut abonelerine, gelecek sezon taahhüt vermeleri halinde, 4K hediyesi veya % 50’ye varan indirimlerle kolaylıklar sağlamaya başladı bile.

D-SMART, TURKCELL, VODAFONE VE DİĞERLERİ

Doğan Grubu bünyesinde faaliyet gösteren D-Smart platformu da ihaleye girecekler arasında. 2010 ihalesinde Digitürk ile kapışan Türk Telekom, bu kez Tivibu markasıyla rekabet edecek. Geçtiğimiz günlerde CEO Kaan Terzioğlu tarafından yapılan açıklamayla ihaleye gireceğini duyurduğu, ve tv platformunu (TV+) kuran Turkcell ve iletişim pazarındaki en büyük rakiplerinden  Vodafone da en kötü ihtimalle C pakedi kapsamında tanımlanan mobil haklar için teklif vermesi beklenenler arasında.            http://www.medyaradar.com/





 


* SON İLETİLER/KONULAR

topic ╚► TV'DE SPOR EKRANI
[TV'DE SPOR EKRANI- SPOR KANALLARININ YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ GÜNCEL HABERLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
Bugün, 02:41:39
topic UYDUMTÜRK FORUMUNDA GÜNÜN HABERİ
[FAYDALI BİLGİLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
Dün, 13:41:28
topic TÜRKSAT'TAN GÜNCEL GELİŞMELER
[TÜRKSAT 2A,3A,4A,4B - 42.0° E / 50.0° HAKKINDA BİLGİLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
Dün, 13:34:33
topic FLYSAT'TAN GÜNCEL HABERLER
[FLYSAT'TAN HABERLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
Dün, 12:09:37
topic FOX TV'NİN YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ HABERLER
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
Dün, 12:06:50
topic TRT KANALLARININ YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ GÜNCEL HABERLER
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
Dün, 11:57:58
topic 4 TELEVİZYON KANALI KAPANIYOR!
[TV'DE SPOR EKRANI- SPOR KANALLARININ YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ GÜNCEL HABERLER]
Hakan_
Dün, 00:12:40
topic KANAL TEK SAKARYA'NIN UYDU TV'Sİ OLUYOR!
[TÜRKSAT 2A,3A,4A,4B - 42.0° E / 50.0° HAKKINDA BİLGİLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
19 Ağustos 2018, 20:17:46
topic TV 264, 1 EYLÜL'DE TEST YAYINA BAŞLIYOR!
[TÜRKSAT 2A,3A,4A,4B - 42.0° E / 50.0° HAKKINDA BİLGİLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
19 Ağustos 2018, 18:34:47
topic SHOW TV'NİN YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ HABERLER
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
18 Ağustos 2018, 18:39:38
topic WHATSAPP HAKKINDA GÜNCEL HABERLER
[FAYDALI BİLGİLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
18 Ağustos 2018, 01:43:29
topic TÜRKSAT’IN DOLAR ISRARININ SEBEBİ NE? TÜRKSAT'A TÜRK LİRASI ÇAĞRISI!
[TÜRKSAT 2A,3A,4A,4B - 42.0° E / 50.0° HAKKINDA BİLGİLER]
Hikmet35
17 Ağustos 2018, 23:09:56
topic BEYAZ TV'NİN YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ HABERLER
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
17 Ağustos 2018, 15:38:09
topic RADYO DÜNYASINDAN HABERLER
[RADYOLAR]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
17 Ağustos 2018, 15:35:09
topic KANAL D VE CNN TÜRK'ÜN YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ HABERLER
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
17 Ağustos 2018, 15:00:10
topic RTÜK'TEN GÜNCEL HABERLER / KANALLARA VERİLEN CEZALAR!
[FAYDALI BİLGİLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
15 Ağustos 2018, 14:47:34
topic ATV VE A HABER'İN YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ HABERLER
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
15 Ağustos 2018, 13:16:15
topic ON4 TV YENİDEN YAYIN HAYATINA BAŞLADI!
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
15 Ağustos 2018, 01:51:58
topic RTÜK'TEN, UYDU VE KABLOLU YAYIN LİSANSI ALAN TV KANALLARI VE RADYOLAR
[TÜRKSAT 2A,3A,4A,4B - 42.0° E / 50.0° HAKKINDA BİLGİLER]
Ua_Mami
15 Ağustos 2018, 00:34:34
topic SHOW RADYO, RADYO VİVA, VİVA TV VE DİJİBOX KİME SATILDI?
[RADYOLAR]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
14 Ağustos 2018, 13:51:30
topic TELEVİZYON MARKALARI HAKKINDA GÜNCEL HABERLER
[FAYDALI BİLGİLER]
CanerDemirci28
14 Ağustos 2018, 12:45:28
topic STAR TV VE EURO STAR TV'NİN YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ HABERLER!
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
13 Ağustos 2018, 20:42:05
topic A PARA, ÇOK YAKINDA TÜRKSAT'TA!
[TÜRKSAT 2A,3A,4A,4B - 42.0° E / 50.0° HAKKINDA BİLGİLER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
12 Ağustos 2018, 17:28:25
topic TV8'İN YAYIN AKIŞI İLE İLGİLİ HABERLER
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
12 Ağustos 2018, 13:51:34
topic MİLLİ EKONOMİ KANALI GELİYOR! EKOTÜRK TV!
[TÜRKİYE'DEKİ TELEVİZYON KANALLARI İLE İLGİLİ GELİŞMELER]
★KURUCU-YÖNETİCİ/RECAİ KARAKUŞ★
12 Ağustos 2018, 03:03:58